#15553 | 2020-01-10 Oslo, Norway

Interim direktør

På vegne av en kunde innen kollektiv transport søker vi en Interim direktør for kommunikasjon og service.

Om prosjektet:
Kunden har fått ansvaret for å få på plass en enhetlig serviceløsning for Jernbanesektoren. De er midt i en modernisering og har innført ny infrastruktur for leveranse av tjenesteprodukter og skal i løpet av 2020 fortsette arbeidet med kompetansehevning og innføring av ytterligere ny teknologi.

Om rollen:
Interim direktør for kommunikasjon og service skal bistå med ledelse og utvikling av avdelingen. Interim leder rapporterer til administrerende direktør. Avdelingen er ansvarlig for å håndtere og følge opp over en million kundehenvendelser hvert år og består av ca. 160 dedikerte ansatte. Ledergruppen består av fire personer. Det er definert utvalgte hovedmilepeler som interimleder er ansvarlig for å igangsette – blant annet å koordinere arbeidet med felles servicenivå på tvers av jernbaneoperatørene. I tillegg vil arbeidsoppgavene bestå i å ha tett dialog med våre oppdragsgivere og våre eksterne driftsleverandører og være ansvarlig for å oppnå alle eksterne KPI`er.

Oppdraget er 100 % onsite i kundens lokaler sentralt i Oslo.

Viktige arbeidsoppgaver:
  • Lede, motivere og utvikle avdelingen
  • Fortsette implementeringen av ny kommunikasjons- og servicestragegi og klargjøre avdelingen til å håndtere flere togoperatører
  • Leverandøroppfølging og leverandørutvikling
  • Utvikle og omstille avdelingens ressurser
  • Fortsette utforskning/implementering av RPA-løsninger, kartleggingsprosesser og andre digitale løsninger
  • Intern og ekstern kommunikasjon knyttet til ansvarsområdet
  • Samhandling med marked/digitale tjenester – herunder sikre god overlevering av (nye) tjenester i organisasjonen

Sentrale kompetansekrav:
  • Erfaring med ledelse og omstilling av IT driftsorganisasjoner og/eller serviceorganisasjoner som kundesenter ol.
  • Erfaring med relasjonsbygging og samarbeidsforum på tvers av bransjer, organisasjoner og avdelinger
  • Erfaring med implementering av digitale løsninger
  • Erfaring med leverandøroppfølging både som premissgiver og som leverandør
  • Erfaring fra implementering av ny teknologi med påfølgende organisatoriske konsekvenser
  • God IT-kompetanse / erfaring
  • Evne til å raskt komme i gang
  • Tydelig og motiverende lederstil

Det forventes også følgende personlige egenskaper:
  • Analytisk, strukturert og nøyaktig
  • Resultatorientert, initiativrik og selvstendig
  • Pragmatisk og løsningsorientert, men ut fra et helhetlig og strategisk perspektiv
  • Gode samarbeids-, kommunikasjons- og lederegenskaper

Krav til språk: Skandinavisk
Konsulenten skal ha gode norske/skandinaviske kommunikasjonsegenskaper både muntlig og skriftlig.

Hvis du ønsker å vise din interesse eller har spørsmål angående prosjektet, ikke nøl med å ta kontakt.

Start: Februar
Varighet: 8 måneder (+ mulig forlengelse)
Arbeidssted: Oslo, Norway
Krav: Min. 5 års profesjonell IT-erfaring.
Jobbtype: Frilans

Prosjektet er stengt

Beklager, vi er ikke lenger på utkikk etter konsulenter for dette prosjektet.

Klikk på «Tilgjengelige prosjekter» for å se en oversikt over aktuelle prosjekter.

Hvis du er en kunde som ser etter denne typen profil, kan du bruke skjemaet «Se en konsulent-CV» på det andre nettstedet vårt.

ProData Consult lagrer data i din nettleser / enhet ved hjelp av cookies for statistikk og optimalisering av våre nettsteder og eventuelt for målrettet annonsering. Ved å godta, gir du oss ditt samtykke til denne bruken av cookies. Les våre personvernregler for mer informasjon. Du kan alltid trekke samtykket ditt her: Personvernerklæring og informasjonskapsler

Nettstedet krever bruk av "Nødvendige cookies". Våre nødvendige cookies brukes kun for å levere et fungerende nettsted og webservice.

Utvalgte tredjepartstjenester kan lagre cookies for å plassere relevante annonser som skal leveres til deg på tredjeparts nettsteder.