#18862 | 2021-01-11 Trondheim, Norway

Konsulent anskaffelsesstøtte (Trondheim)

For vår kunde i helsesektoren ser vi etter en anskaffelsesstøtte til en 80 % stilling i Trondheim.

Om prosjektet:
Helseplattformen AS, HPAS, ble etablert i 2019. Helse Midt-Norge RHF og Trondheim Kommune har anskaffet en felles pasientjournal for hele helsetjenesten i Midt-Norge. Løsningen ble anskaffet slik at «Helseplattformens aktører», som er alle helseforetak, kommuner, avtalespesialister og fastleger i Midt Norge, skal kunne benytte den som en felles løsning. Pasientjournalen leveres av EPIC og løsningen for identitets- og tilgangsstyring leveres av IBM.

I forbindelse med at det skal gjennomføres migrering av data og etablering av integrasjoner med eksisterende systemer hos Helseplattformens aktører, skal HPAS yte rådgivning og bistand til Helseplattformens aktører knyttet til endringer av eksisterende avtaleforhold- og/eller etablering av nye avtaler med deres eksisterende systemleverandører.

Helseplattformen AS har behov for å øke sin kapasitet mht gjennomføring av anskaffelser, samt rådgivning og bistand knyttet til endring- og etablering av avtaler hos Helseplattformens aktører.

Arbeidsoppgaver:
Konsulenten skal bistå i forbindelse anskaffelser i HPAS. Type anskaffelser vil være varierende både i forhold til hva som skal anskaffes og i omfang/størrelse.

Hovedtyngden av anskaffelser vil være IKT-anskaffelser, men det er også behov for anskaffelser i forbindelse med etablering av selskapsfunksjoner i HPAS.

Eksempler på relevante anskaffelser:
  • Avrop på eksisterende rammeavtaler, hovedsakelig ved gjennomføring av minikonkurranser. Innleie av IT-konsulenter vil utgjøre hovedtyngden av denne type anskaffelser
  • Anskaffelse av ITSM løsning for HPAS
  • Anskaffelse av Bedriftshelsetjeneste for HPAS.

Konsulenten skal samarbeide med enkeltpersoner eller forskjellige grupperinger i HPAS alt etter hvilken type anskaffelser som skal gjennomføres.

Kompetanse og erfaring:
  • Konsulenten må kunne vise til god kompetanse og relevant erfaring innen offentlige anskaffelser.
  • Konsulenten må kunne vise til kompetanse og erfaring i bruk av Mercell eller tilsvarende verktøy for konkurransegjennomføring.
  • Konsulenten må ha god kompetanse på office-programmene, samt ha gode kommunikasjonsevner i norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig.
  • Konsulenten må kunne jobbe både selvstendig og i team, være strukturert og ha gode samarbeidsegenskaper.
  • Relevant erfaring knyttet til anskaffelser innenfor helsesektoren vil vektlegges særlig ved evaluering.


Start: Snarest
Varighet: 01.07.2021 (opsjon til 31.12.2021)
Arbeidssted: Trondheim
Krav: Min. 8 års profesjonell IT-erfaring.
Jobbtype: Frilans

Prosjektet er stengt

Beklager, vi er ikke lenger på utkikk etter konsulenter for dette prosjektet.

Klikk på «Tilgjengelige prosjekter» for å se en oversikt over aktuelle prosjekter.

Hvis du er en kunde som ser etter denne typen profil, kan du bruke skjemaet «Se en konsulent-CV» på det andre nettstedet vårt.

ProData Consult lagrer data i din nettleser / enhet ved hjelp av cookies for statistikk og optimalisering av våre nettsteder og eventuelt for målrettet annonsering. Ved å godta, gir du oss ditt samtykke til denne bruken av cookies. Les våre personvernregler for mer informasjon. Du kan alltid trekke samtykket ditt her: Personvernerklæring og informasjonskapsler

Nettstedet krever bruk av "Nødvendige cookies". Våre nødvendige cookies brukes kun for å levere et fungerende nettsted og webservice.

Utvalgte tredjepartstjenester kan lagre cookies for å plassere relevante annonser som skal leveres til deg på tredjeparts nettsteder.